Hva dekkes av garantien?
I vilkårene på baksiden av deitt garantibevis kan du se hva som eomfattes av garantien.
Garantien dekker feil på de komponenter som inngår i din garanti.
Feil som oppstår på grunn av slitasje, høyt oljeforbruk, kjeder, eller komponenter som som ikke er orginalmontert av produsenten dekkes ikke. Se unntak i ditt garantibevis.
Garantien dekker ikke feil som var på kjøretøyet ved leveranse, eller feilsøking på komponenter som ikke inngår i garantien.
Hva må jeg gjøre for at garantien skal være gyldig?
Etter leveranse, skal kjøretøyet vedlikeholdes i henhold til produsentens instruksjoner under hele garantiperioden.
Hvordan får jeg garanti på bilen min?
Når du kjøper en bil, så har du mulighet til å kjøpe garanti gjennom forhandleren.
Ved leveranse skal kjøretøyet være testet, service skal være utført i henhold til produsentens instruksjoner, det skal ikke foreligge feil på de komponentene som garantien dekker.
I hvilket geografisk område gjelder min garanti
Garantien gjelder i alle land som inngår i EU, EØS, samt Sveits.
Kontakt oss for mer informasjon før du reiser utenlands.
Kan jeg overføre garantien ved salg?
Ja, garantien følger bilen, dersom bilen selges privat.
Hva gjør jeg om det oppstår feil på kjøretøyet?
Kontakt Norsk Bilgaranti AS, så hjelper vi deg å finne et verksted, eller kontakt forhandler dersom de har verksted.
Reklamasjon meldes inn av verkstedet på vår webside, under «Skadeinnmelding».
Når vi mottar innmelding, behandles denne av våre dyktige behandlere i henhold til vilkårene på din garanti.
Verkstedet vil dermed få svar av oss på mail innen kort tid.
Spørsmål & Svar
Her er en oversikt over de vanligste spørsmålene vedrørende våre garantier, spørsmål om service og andre spørsmål.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål?
Ta kontakt med vår kundservice så hjelper vi deg som best vi kan.